close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אילו עבודות איטום קיימות?

מערכת שורשכג טבת, תשפב27/12/2021

כיום יש חומרי איטום שיהיו רעילים פחות מאלו שכבר קיימים, יעילים יותר באיטום וכמובן עמידים וקלים יותר לשימוש

תגיות:
צילום: freepik
איטום הוא תחום נרחב, תחום חם מאוד וכזה שמושקעים בו לא מעט משאבים וחשיבה. יש לא מעט מעבדות ברחבי העולם שעובדות כל הזמן על פיתוח חומרי איטום חדשים, חומרי איטום שיהיו רעילים פחות מאלו שכבר קיימים, יעילים יותר באיטום וכמובן עמידים וקלים יותר לשימוש.

למה צריך בכלל עבודות איטום? מכיוון שאם אין איטום איכותי מים יחדרו אט אט לקירות הבית. עם הזמן הקירות יישחקו יותר ויותר ובסופו של דבר המים גם ייכנסו לתוך המבנה וההשלכות ברורות. בנוסף, אם מחכים שתהיה חדירה מאסיבית של מים ולא מטפלים בה בזמן או אם חוסכים בחומרי איטום, העלות הכספית העתידית על הנזקים
צילום: freepik
תהיה גבוהה הרבה יותר ולכן עדיף לאטום כמו שצריך, להשקיע ולחסוך לעתיד. אבל אילו עבודות איטום קיימות? אילו סוגי איטום יש היום? הנה קצת מידע שיעשה סדר:
• זיפות וסיוד גגות – זיפות וסיוד גגות היא דרך אחת לאטום את המבנה בכדי שלא יחדרו אליו נוזלים. הזיפות חייב להיות איכותי בכדי שתהיה אטימה טובה וחשוב לעשות את זה לפני עונת הגשמים כי כשכבר רטוב זה הופך את הכול למורכב הרבה יותר. את האיטום מבצעים על ידי זפת חם אבל פה לא נגמרה העבודה. צריך לסידי את הגג והסיוד נותן שכבת הגנה נוספת לזפת.
• חומרים אקריליים – עוד דרך לאיטום מבנים היא באמצעות חומרים אקריליים. לחומרים הללו יש יתרונות וחסרונות ומומלץ להתייעץ לפני שמקבלים החלטה לאטום איתם. חומרים אקריליים מיועדים בעיר לגגות בעלי שיפועים שמתאימים לשיטת איטום זו כמו גם גגות שיש בהם צנרת רבה, דודי שמש, מנועים של מזגנים וכדומה.
• היריעות הביטומניות הן פתרון מודרני יחסית, פתרון חדשי שלא היה קיים בעבר. אלו יריעות שמיוצרות מחומר הנקרא ביטומן, חומר אורגני שהוא תוצר לוואי בזיקוק נפט והוא עשיר בתרכובות פחממניות מה שהופך אותו לעמיד ואיכותי, חומר שמתרכך בחום ומתקשה בקור. בשביל להרכיב את היריעות הביטומניות צריך קודם כל לנקות היטב את הגג ולאחר מכן למרוח פריימר ביטומני שיקשר בין הגג לבין היריעות.
• איטום בהתזה – איטום בהתזה הוא איטום באמצעות חומרים פולימריים, איטום שכשמו כן הוא, מתבצע בהתזה בטכניקה מיוחדת. שיטה זו נחשבת לשיטה איכותית במיוחד וגם נוחה יותר, כזו שמביאה לתוצאות מדהימות.

אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר!
אם אתם צריכים אצלכם עבודות איטום, בין אם אתם אחראיים על מבנה מסוים או בעלים שלו, אתם צריכים לבחור את הטובים ביותר או במילים אחרות, את אנשי המקצוע המובילים בתחום. עדיף לכם לשלם עכשיו מעט יותר ולהיות עם שקט להרבה שנים מאשר לחסוך עכשיו על איש מקצוע בינוני ולשלם את המחיר מאוחר יותר. אל תתפשרו על איכות האיטום בכדי שהתוצאות יהיו בהתאם והמבנה שבבעלותכם או באחריותכם יהיה אטום כמו שצריך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה